Wordpresssajt med användare

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

ramses
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-08-17 08:39
Svar: 0

Wordpresssajt med användare

Inlägg av ramses »

Hej,
Jag är helt ny i detta forum och ber om ursäkt ifall denna fråga redan ställts.

Jag har fått i uppdrag att sätta upp en wordpressblogg med forum och jag hoppas och tror att phpBB är det rätt att använda.

Min uppdragsgivare vill ha en wordpressblogg där användare kan registrera sig och bidra med inlägg. Min första tanke var att bygga en MultiWordpress-sajt, men användarna ska inte blogga själva. Däremot ska de kunna lägga upp egna ämnen. Jag tror inte att det är en god idé att lägga upp en massa användare i wordpress som ska in i administrationsgränssnittet (trots att man kan strypa rättigheterna). Jag är rädd att det blir för mycket administration för de som ska driva bloggen.

I stället undrar jag om det inte kan vara en idé att sätta upp ett underliggande phpBB-forum. Vi kommer bara behandla ca 6-8 ämnen och antalet användare är begränsat men ändå.

Vad gäller mina egna kunskaper så kan jag sätta upp en fullfungerande WordPress-blogg med alla nödvändiga modifierignar, men jag kan inte koda php på fri hand. Kan det vara ett problem?

Kan forumet stylas hur som helst med en extern CSS-fil precis som WordPress mallsidor?

Hoppas på svar och feedback.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Wordpresssajt med användare

Inlägg av Kjell »

Om du läser om phpBB i WP så hittar du moduler du kan använda för att knyta ihop dessa.
Nej Jag kör inte WP, då jag inte tycker om gränssnittet, men vet att flera andra kör så.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Wordpresssajt med användare

Inlägg av Sinom »

Hej ramses!
ramses skrev:Vad gäller mina egna kunskaper så kan jag sätta upp en fullfungerande WordPress-blogg med alla nödvändiga modifierignar, men jag kan inte koda php på fri hand. Kan det vara ett problem?
Nej det bör inte vara några problem. Det beror dock på vad du vill ha gjort lite mer detaljerat.
ramses skrev:Kan forumet stylas hur som helst med en extern CSS-fil precis som WordPress mallsidor?
Ja, forumets stil redigeras genom att ändra HTML-filerna samt CSS-filerna.


Hugs :ugeek:
Bild
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster