PhpBB3 _är_ bra.

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

PhpBB3 _är_ bra.

Inlägg av Peetra »

Jag blev lite stressad för att jag inte kan allt genast, så jag skrev ner lite om varför jag tycker om phpBB3 helt ur en vanlig phpBB3-forummedlems synvinkel.

Jag tycker det är jättebra att man kan citera i svarsboxen, genom att trycka på knappen som finns i varje föregående svarandes inlägg, då kan rullar neråt å kikar på trådloggen. Speciellt förtjust blev jag över att man kan markera, en del av inläggen och få in det markerade efter sin egen text genom att välja Citera i det inlägg man markerat texten i.

Man kan spara svarsinlägg, som är halvfärdiga. Då man sparat dem, så hittar man dem på nytt genom att trycka på Ladda-knappen, som dyker opp, bredvid spara-knappen, ifall man har något sparat, då man ska svara på något inlägg, eller skriva ny tråd. Har man sparat flera olika utkast, så får man en rad att välja på, så då gäller det förstås att ha sin rubriciering under kontroll. :D Man kan redigera sina sparade inlägg under kontrollpanelen.

Kontrollpanelen för registrerade användare är nog bra mycket krångligare än i tvåan, men då man anammar systemet, så är det nog mycket roligare. Speciellt förtjust är jag i hur allt är mycket bättre ställt med pm:n:
-Man kan tex exportera sina pm som CSV eller XML, enkelt och snabbt. Riktigt världsbäst är kanske inte sättet, men det finns åtminstone. :D
-Man får pm-log (historia) under svarsrutan. Har inte riktigt noterat när/hur ännu dock... ;)
-Genom färgerna som pm:n får i kanten har man lite bättre koll på sin korrespondens.
-Man kan forwarda pm. (Skicka vidare)
-Man kan sända pm åt flera specifikt utvalda användare på samma gång. Finns dessutom möjlighet att skicka dold kopia av pm:t.
-Om ens pm-mapp blir full, kan man själv ändra i inställningar så att man inte tar emot nya, före man redigerat de gamla. (Tex exporterat som XML, å sparat dem på sin egen dator. :D)

Det finns ju jättemånga fina funktioner, jag skrapar bara lite på ytan här nu, men det blev ju långt nog ändå. :lol: Tipsa gärna om allt annat bra!

Peetra.
Hans_P
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2007-10-16 09:50
Svar: 0

Inlägg av Hans_P »

Inga tips, men jag vill säga, att efter ha installerat RC6+7 och konfigurerat lite... nu börjar användarna trilla in, och det fungerar så j-kla bra! Har inte jobbat med forum tidigare mer än som användare, men PHPbb var tydligen helt rätt val. Båda tummarna upp! :P

/hans
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 21 och 0 gäster