Entreprenör söker programmerare till start av nytt forum

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
JohanSGF
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-04-30 07:06
Svar: 0

Entreprenör söker programmerare till start av nytt forum

Inlägg av JohanSGF »

Hej PHPbb-lovers!

Jag är en driven entreprenör som har en idé jag vill realisera.
Jag vill skapa ett forum där likasinnande kan grotta ner sig i nyheter, diskussioner och test kring ett specifikt ämne.

Mitt problem är att jag inte har NÅGON erfarenhet av att sätta upp forum. Någon enstaka webbsida grejar jag, speciellt med lite hjälp från freelancer men nu så tänkte jag lägga ut det här på någon som kan få upp ett forum online inkl. installation av design på ett kick.

PHPbb verkar vara det perfekta alternativet. Det finns gott om snygga design-moddar och det klarar av stor trafik.

Någon form av projektbeskrivning:

Installera och ladda upp ett phpBB3 med inköpt design-modd så att jag enkelt kan använda forumet som landningssida till en inköpt .se-domän
Möjlighet till egna loggor + banners för annonsintäckter.

Ett forum jag själv gillar är www.klocksnack.se se gärna det som inspiration. Mitt forum kommer vara mycket likt det, men ha ett helt annat tema.

Hör av dig!

Mvh

Johan
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Entreprenör söker programmerare till start av nytt forum

Inlägg av Holger »

klocksnack.se kör Xenforo

Jag PMar dig ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster