#!Hjälp med färdig template samt kunskap mot ersättning!#

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
toxicstone
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-03-05 21:51
Svar: 0

#!Hjälp med färdig template samt kunskap mot ersättning!#

Inlägg av toxicstone »

Hej jag har färdiga phpBB 3.0.3 Template,s som jag skulle vilja ladda upp på ett webbhotell jag har just nu,

Saken är att jag har inte lyckats få det uppladdat själv, och skulle jag få de har jag inte kunskapen nog för att adminstrera sidan, det är en färdig template (eller dem) som jag behöver ändra innehåll samt kunna lägga till om jag vill.

Det handlar nog bara om basic kunskaper men som sagrt tillräckligt för att jag ska känna att jag har kunskap att avancera på eget begäran utan hjälp längre fram.

Har också sidor skrivna i CSS som jag hade behövt hjälp med också

Samt om någon kan tipa mig om färdiga Community templates och hjälp med det såklart


Saker jag har att erbjuda är


Spotify inbjudningar (har 10 st)
Samt 2 st helt nya fotoskrivare (399:- st värde)
Grafikkort 7600GT med Zalman kylare och flänsar
Samt AGP grafikkort 128mb och lägre
Windows XP Home Edition *äkta*
Framtid Moderator på min Community då samt mina forum
Status på sidan iform av ev bild namn och en kort beskrivning av dig, som moderator eller supporter åt sidan.


Ev annat också, detta är bara vad jag kom på just nu sklle ni begära något annat utom pengar då jag inte har det så hojta till så ska jag se.


All hjälp uppskattas, gratis skadar inte, är kanske er chans att briljera.

Är som sagt inte dum i huvudet, så jag lär mig men är newbie inom dessa ämnena, en video som visar hur man ska göra saker som ladda upp template rätt (phpBB) och ändra dem (adminstrera) samma gällande CSS vore super.

Hoppas där finns någon eller några där ute som vill hjälpa mig, har mycket tid över hemma och vill syssla med något,
kurser är för dyra för mig, så vill någon med stor kunskap lära mig detta och göra mig till en av er så jah vore det bäst helt enkelt :D

Hoppas jag inte skrev för mycket. *hehe*
toxicstone
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-03-05 21:51
Svar: 0

Re: #!Hjälp med färdig template samt kunskap mot ersättning!#

Inlägg av toxicstone »

Ett erbjudande till var att ni får ha reklam på min/mina sidor om ni kan hjälpa mig och det enligt mig är värdefullt :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: #!Hjälp med färdig template samt kunskap mot ersättning!#

Inlägg av Peetra »

Jag förstår inte riktigt frågan. Jag kan tänka mig att det är fler som också undrar. ;)

Har du ett färdigt forum? Eller ska det också skapas? Om du har ett färdigt forum, är det 3.0.4? Om det inte är det, kan du uppgradera det själv? Du talar om template. 3.0.3-teman kan passa ihop med 3.0.4-forum, 3.0.4 är alltså den nyaste versionen av phpBB och det är ju inte så bra att jobba med annat än nyaste, då alla uppgraderingar innehåller säkerhetskorrigeringar.

Här är en bra templatesida: http://demo.phpbb3styles.net/ På den står det klart och tydligt för vilken version av phpBB3 som den nerladdningsbara stilen är skapad för, så man kan skippa de föråldrade. phpbb.coms http://www.phpbb.com/styles/demo/3.0/?style_id=59 stilar borde alla vara för 3.0.4, personligen så litar jag mest på stilar därifrån.
toxicstone skrev:Har också sidor skrivna i CSS som jag hade behövt hjälp med också
öööh? sidor skrivna i CSS?! Jag hänger inte med, man skriver väl inte hela sidor i CSS? :o Eller är det CSS-filer för andra sidor som du inte får att stämma ihop?

mvh Peetra.
Användarens profilbild
copy112
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 205
Blev medlem: 2007-12-13 18:08
Svar: 0
Ort: Malmö

Re: #!Hjälp med färdig template samt kunskap mot ersättning!#

Inlägg av copy112 »

Med css menar han nog xhtml och css.

Skulle vara bra med lite mer info.
Har inte så mycket tid över, men tittar in lite då och då.
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: #!Hjälp med färdig template samt kunskap mot ersättning!#

Inlägg av .:ADDE:. »

toxicstone skrev:Har också sidor skrivna i CSS som jag hade behövt hjälp med också
All kunska om CSS får du hos webdesignskolan. bara CSS-radernapå menyn så hittar du allt nödvändigt
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster