Behöver hjälp med stort projekt!

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
Foah
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2007-06-16 19:59
Svar: 0

Behöver hjälp med stort projekt!

Inlägg av Foah »

Hej hej :)

Jag har planerat ett projekt för gymnasieskolans 100p projektkurs, och det är ett projekt i form av en hemsida som till stor del livnär sig på ett forum, som jag verkligen behöver hjälp med att skapa.

Projektet är ett matematikprojekt, och syftet med hemsidan är att ha alla slags genomgångar om allting inom gymnasiematematik, allting för att höja medlemmarnas betyg utan några fuskvägar. Hemsidan ska också vara väldigt aktiv, därav behovet av ett väl utarbetat forum och frekvent uppdaterad hemsida.

Själva kodningen till hemsidan och uppdateringen av denna tar jag och den andra i vårt projekt hand om, vi behöver dock hjälp med kodning, customization och det som hör till ett snyggt phpbb forum.

Vi tänker använda oss av phpbb2 eller phpbb3, vilket spelar ingen roll. Vi vill också finslipa designen på denna så att den passar vår hemside-layout. http://e-matematik.info.se/ är smakprovet på hur hemsidan tänktes se ut från början (forumet kmr givetvis ändras litegrann). Vi tänker använda oss av one.com lr dylik webhost.

Så om du som läst kan skänka oss lite tid och hjälp är vi djupt tacksamma, och självklart kommer erkännande av er hjälp att finnas med i slutprodukten av hemsidan :)

Mvh, Erik

EDIT #1: Om du vill se en ren screenshot på hemsidan eller ha photoshop-filen är det bara att maila mig på 900312@gmail.com
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Inlägg av Marcus »

Räknar ni med hög aktivitet (fler än 20 aktiva användare samtidigt) så är one.com inte att rekommendera.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Foah
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2007-06-16 19:59
Svar: 0

Inlägg av Foah »

Det är vi smått medvetna om då one.com är ett verkligt budget-alternativ, men vårt projekt måste hållas inom väldigt strama ramar ekonomiskt sett.

Och angående aktiviteten så kmr det här projektet att inte behöva stöd för mer än kanske 50 aktiva användare skulle jag tro, åtminstone under första året. Men efter 1 år kan man ju generellt expandera vid behov. Finnes förslag till ett alternativ till one.com som gynnar oss är vi självklart glada för det :)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster