SQL Databas hjälp

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
JorgenV
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2006-05-02 16:50
Svar: 0
Ort: Skellefteå

SQL Databas hjälp

Inlägg av JorgenV »

Jag skulle vilja veta hur man bygger en egen Mod...
Jag driver en liten portal med i dagsläget 110+ Sportfiskare. Jag skulle vilja slippa ha Fångststatistiken i forumet och istället ha en liten Mod med möjlighet att lägga in/söka Fiskevårdsområden, Läns och kommunvis, kolla senaste fångster och Lägga in egna fångster.

Tyvärr hittade jag ingen del om att skapa moddar så det fick bli på dena forumdel :oops: Jag hoppas ni inte misstycker.
Kanske vore det en del i en skola som ni kunde ha.. Bygga enkla moddar och lära sig litet SQL (jag vet en som skulle behöva det iaf.).
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Inlägg av Holger »

Hm, en modd är egentligen en utökning av forumets funktionalitet.
Vad du verkar behöva är lite annat.
Kolla hos http://www.hotscripts.com i kategorin PHP om du hittar en mjukvara som passar dina behov.
Du kan ju köra det parallellt med forumet.

På min sajt använder jag också många komponenter som inte har med phpBB att göra. Men med lite fummel får man alltid till phpBB-looken ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster