Visa under-meny vid inloggning.

Frågor kring teman (forumets design) för phpBB 2.0.x.

Moderator: Moderatorgrupp

dr.skiddie
Medlem
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: 2007-04-30 20:43
Svar: 0

Visa under-meny vid inloggning.

Inlägg av dr.skiddie »

Hej, det är så att jag har en meny som ser ut så här:
Bild
Och det jag vill är att först när man loggar in så ska den undre delen visas, har faktiskt ingen aning om hur man går till väga för att göra det, iaf så här ser det ut i "overall_header.tpl" om det kan vara till någon hjälp:

Kod: Markera allt

<td height="34" align="center" valign="middle" nowrap="nowrap"><span class="mainmenu">&nbsp;<a href="template.php?page=1.php" class="mainmenu">Start</a>&nbsp; &nbsp;<a href="index.php" class="mainmenu">Forum</a>&nbsp; &nbsp;<a href="faq.php" class="mainmenu">{L_FAQ}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_LOGIN_LOGOUT}" class="mainmenu">{L_LOGIN_LOGOUT}</a>&nbsp;
						<!-- BEGIN switch_user_logged_out -->
						&nbsp;<a href="{U_REGISTER}" class="mainmenu">{L_REGISTER}</a>&nbsp; 
						<!-- END switch_user_logged_out -->
						</span>
						<td height="34" align="center" valign="middle" nowrap="nowrap"><span class="mainmenu"> </span></td>
					</tr>
					<form action="" method="post">
        <tr align="center"><td><span> &nbsp; <a href="{U_SEARCH}" class="mainmenu">{L_SEARCH}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_MEMBERLIST}" class="mainmenu">{L_MEMBERLIST}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_GROUP_CP}" class="mainmenu">{L_USERGROUPS}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_PROFILE}" class="mainmenu">{L_PROFILE}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_PRIVATEMSGS}" class="mainmenu">{PRIVATE_MESSAGE_INFO}</a>&nbsp;</span> </td></tr>
        </form>
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta, tack på förhand :)
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Lägg denna kod runt din menykod:

Kod: Markera allt

<!-- BEGIN switch_user_logged_in --> 
<!-- END switch_user_logged_in --> 
Läs mer om switches här:
http://www.jakob-persson.com/node/320
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Inlägg: 1028
Blev medlem: 2004-05-10 10:19
Svar: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av PazZze »

@kail du var visst snabbare :P
noterar för framtiden: man ska inte trycka upp svara och sen vänta i ett par minuter med att svara, då blir det som det blir...

om du kollar lite i koden så hittar du vad som styr det:

Kod: Markera allt

                  <!-- BEGIN switch_user_logged_out -->
                  &nbsp;<a href="{U_REGISTER}" class="mainmenu">{L_REGISTER}</a>&nbsp;
                  <!-- END switch_user_logged_out -->
så ändra typ till:

Kod: Markera allt

<td height="34" align="center" valign="middle" nowrap="nowrap"><span class="mainmenu">&nbsp;<a href="template.php?page=1.php" class="mainmenu">Start</a>&nbsp; &nbsp;<a href="index.php" class="mainmenu">Forum</a>&nbsp; &nbsp;<a href="faq.php" class="mainmenu">{L_FAQ}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_LOGIN_LOGOUT}"class="mainmenu">{L_LOGIN_LOGOUT}</a>&nbsp;
                  <!-- BEGIN switch_user_logged_out -->
                  &nbsp;<a href="{U_REGISTER}" class="mainmenu">{L_REGISTER}</a>&nbsp;
                  <!-- END switch_user_logged_out -->
                  </span>
                  <td height="34" align="center" valign="middle" nowrap="nowrap"><span class="mainmenu"> </span></td>
               </tr>
               <form action="" method="post">
        <tr align="center">
          <td>
<!-- BEGIN switch_user_logged_out -->
        <span> &nbsp; <a href="{U_SEARCH}" class="mainmenu">{L_SEARCH}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_MEMBERLIST}" class="mainmenu">{L_MEMBERLIST}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_GROUP_CP}" class="mainmenu">{L_USERGROUPS}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_PROFILE}" class="mainmenu">{L_PROFILE}</a>&nbsp; &nbsp;<a href="{U_PRIVATEMSGS}" class="mainmenu">{PRIVATE_MESSAGE_INFO}</a>&nbsp;</span> 
<!-- END switch_user_logged_out -->
        </td></tr>
        </form>
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
dr.skiddie
Medlem
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: 2007-04-30 20:43
Svar: 0

Inlägg av dr.skiddie »

Tack ska ni ha :) , en liten fråga till var placerar jag dem där två kod snuttarna? För när jag gjorde som pazZze skrev så blev det motsatt effekt :P, alltså att när jag loggade in så försvann undermenyn, medans den var där när jag inte var inloggad :D
dr.skiddie
Medlem
Medlem
Inlägg: 17
Blev medlem: 2007-04-30 20:43
Svar: 0

Inlägg av dr.skiddie »

Det löste sig nu, la inte märke till att kail's kod snuttar var annorlunda från pazZze, så jag gjorde som pazZze skrev fast jag använde kails kod :), tack så jättemycket, för att ni finns :D
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster