Snälla,HJÄLP!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

M-power
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2003-10-29 21:08
Svar: 0

Snälla,HJÄLP!

Inlägg av M-power »

Hje kan nån hjälpa mej att göra ett forum,snälla!

jag fattar inte hur man gör!

Jag skulle vara mycket tacksam om nån ville hjälpa mej! :)
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Har du läst dokumentationen?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
M-power
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2003-10-29 21:08
Svar: 0

Va??

Inlägg av M-power »

Näää
M-power
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2003-10-29 21:08
Svar: 0

hej

Inlägg av M-power »

kan nån hjälpa mej va behöver man för program? :(
M-power
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2003-10-29 21:08
Svar: 0

Hej!

Inlägg av M-power »

Hur öppnar man phpBB!(allså hur lägger man ut det rycker jag på install kommer de upp nån varnings skylt)
Gud
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 207
Blev medlem: 2003-06-03 14:37
Svar: 0
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Gud »

Har servern du installerar det på PHP och MySQL?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Re: Va??

Inlägg av Kail »

M-power skrev:Näää
Det kan ju vara klokt att börja med det. :wink:
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
noober
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2003-12-13 20:28
Svar: 0

Inlägg av noober »

när man lägger upp den på en hosting.. ska man lägga upp hela filen då eller? och finns readme eller manualen på svenska??


och var kan man få tag på prog som kan hantera PHP eller mySQL??
noober
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2003-12-13 20:28
Svar: 0

Inlägg av noober »

pluss att om man lägger den på en fristående server kan man testa den innan man lägger upp den på en FTP vänlig server? och e de jävligt svårt att fatta hur man blir admin??
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Jag rekommenderar dig att köpa en nybörjarbok i PHP och MySQL. Om du bara vill kunna förstå det allra enklaste kan du surfa till idg.se, där finns deras webstudio med artiklar om PHP. Webmonkey.com har också bra tutorials (på engelska).
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
noober
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2003-12-13 20:28
Svar: 0

Inlägg av noober »

jammen effetrsom detta ska vara responsen och en hjälpande hand så skulle jag rekomendera en redig grundlig hjälp på svenska.. så om ni kan lägga up en tutorial på svennska som går lätt att hantera för en som inte kan ett shit PHP eller MySQL så att han kan hantera och öppna och administrera ett forum så LÄTT som möjligt.. så de e bara att börja så vore jag tacksam..

tack på förhand //simon
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Det kan man tycka men å andra sidan är inte det vårt område eller intresse. Vi har också brist på tid. Det finns redan en massa information att tillgå som man kan hitta bara man letar. Att önska sig en PHP-bok i julklapp är ett tips. Paginas "PHP Programmering" är bra för nybörjare.

Att installera och köra ett forum är inte superlätt, det har vi aldrig hävdat. Du måste förstå vad du gör och du lär dig inget på att vi matar dig med exakta instruktioner. Du kommer få enorma problem den dag något slutar fungera som det ska och tvingas lära dig all det där du skippade.

Om du kan engelska har du hela phpBB:s Knowledge Base, User Guide och hela supportforumet att söka i. Där finns i princip alla frågor om phpBB besvarade.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Bohemen
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: 2004-04-04 02:36
Svar: 0

Inlägg av Bohemen »

Titta i denna tråd
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0
Ort: Lund

Inlägg av elis »

Jag vet inte om man ska börja med att lära sig PHP och mysql, ärligt talat bör man kunna använda phpBB helt utan att kunna PHP eftersom andra redan har programmerat åt en.

Detta ska du göra:
1. Skaffa ett webbhotell som har stöd för php och mysql. Eller dra igång en egen server.
2. Ladda ner phpBB från phpbb.com (ladda inte ner modifierade versioner från andra webbplatser).
3. Packa upp filen och skicka upp katalogen till servern.
4. Gå till http://www.dittdomännamn.se/katalogen_d ... er/install och följ instruktionerna där.

Återkom om du får mer problem.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster