phpBB2 import i mysqladmin

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Grov
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-02-17 11:46
Svar: 0

phpBB2 import i mysqladmin

Inlägg av Grov »

Hej!

Som många andra är jag en relativ novis på databaser och mysql och skulle därför behöva lite råd.

Jag vill importera en databas backup från ett forum som jag har admin rättigheter på. Filen får jag ner, ca 28 meg.
Men på mitt webbhotell och i mysqladmin när jag ska importera blir det bara fel.

Jag väljer att använda Importera-fliken i mysqladmin, och söker upp filen på C:
Sen kör.

Och varje gång får jag felet:

Kod: Markera allt

Fel

SQL-fråga:

INSERT INTO vt_search_wordlist( word_text, word_id, word_common )
VALUES (
's�g', '75', '0');

MySQL sa: Dokumentation
#1062 - Duplicate entry 's' for key 'PRIMARY' 


Har sökt runt en del och stött på allt från Teckenuppsättning/Charset, till att man ska använda bigdump-script/dela filer osv.
Men jag lyckas inte med något. Är det nån som kan stega mig igenom felsökningen?

Och oh yes. Jag installerar en exporterad phpBB2.0.22 version till en tom databas i en phpBB2 installation (som inte är klar, måste den det?), för att sedan installera phpBB3 och konvertera hela faderullan.

Är så less på det här nu så jag har ingen aning om jag skriver sammanhängande eller en förståeligt, men ytterst tacksam för hjälp!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: phpBB2 import i mysqladmin

Inlägg av Holger »

Kör återställningen med mysqldumper istället. Chansen är större att det fungerar då eftersom den har automatisk teckenkodering.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster