Kan inte logga in på ACP - webbsidan kan inte hittas

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

undbbg
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2009-01-08 11:48
Svar: 0

Kan inte logga in på ACP - webbsidan kan inte hittas

Inlägg av undbbg »

I behov av akut hjälp!!!


Supportmall

Address till ditt forum:
Vilka teman har du installerade?:
Vilka MODdar har du installerat?: ja, minns inte vilka men det har inte varit några problem då jag har inte uppdaterat forumet på ganska länge
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: NEJ
Vilken version av phpBB använder du?: 2.0.23
Vilken version av PHP?: ?
Vilken databasserver använder du och vilken version?: vet ej, tyvärr
Webbhotell/server: ONE:COM
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Nej
Är detta en uppgradering (t.ex. 2.0.10 till 2.0.11)? I så fall, från vad till vad?: 2.1.22 till 2.0.23
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 2.0.11)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: På nätet, och sökt på olika forum
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: "problem med inloggning till ACP, problem med inloggnig på forumet, felaktif sökväg i registreringsmailet"

Berätta om ditt problem:
Mitt forum ligger finns på http://www.svenskatullare.se/Forum/index.php - Det är små problematiskt att logga in på forumet. Efter att man skriver in användarnamn och lösen och klickar på SKICKA kommer man fram till HTTP 404, Webbsidan kan inte hittas. Det man får göra är att gå tillbaka och uppdatera sidan då blir man inloggad. Det största problemet är att jag kan inte komma åt ACP, när jag klickar på Gå till Administrationspanelen får jag bara HTTP404 meddelande igen om att Webbsidan kan inte hittas. Som tillägg kan jag även säga att när jag testade att skapa ett nytt konto på forumet, kunde jag se att i det mailet som skickades ut för att bekräfta användarkontot stod det felskrivet sökväg (http://www.svenskatullare.se/www.svensk ... key=1315fc istället för http://www.svenskatullare.se/Forum/inde ... key=1315fc).
Detta får mig att tro att något är helt galet med adressen / sökvägen som finns i ACP men då jag inte kommer åt den har jag jätte stora problem med att fixa till problemet. Jag vore tacksam om någon tog sig tid och försökt hjälpa mig då mitt forum är rätt välbesökt.
Någon som tror sig veta vad jag kan göra?
Tacksam för svar.

Har du ett testkonto åt oss?: Nej
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.[/b]
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Kan inte logga in på ACP - webbsidan kan inte hittas

Inlägg av Marcus »

Om du via phpMyAdmin går in och titta på tabellen phpbb_config, vad står det då för sökväg?

Hitta raden "script_path" och kolla.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
undbbg
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2009-01-08 11:48
Svar: 0

Re: Kan inte logga in på ACP - webbsidan kan inte hittas

Inlägg av undbbg »

Det verkar som att jag har lyckats att åtgärda problemet. Det var precis det du påpekade, sökvägen var helt fel inskriven. Nu står det bara /Forum/ på sökvägen i ACP.

Tusen tack för hjälpen!!!

MVH
Nick Lindberg
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Kan inte logga in på ACP - webbsidan kan inte hittas

Inlägg av Marcus »

Va bra att det vara en så enkel sak... (eftersom phpBB2 var så länge sedan man rota i... ;-)).

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster