Hjälp!! Hur uppgraderar jag till version 3? Jag får panik!!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

pes2009
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-07-10 20:58
Svar: 0

Hjälp!! Hur uppgraderar jag till version 3? Jag får panik!!

Inlägg av pes2009 »

Snälla finns det någon som kan på ett lättförståeligt sätt förklara hur jag ska gå tillväga för att uppgradera mitt forum till phpBB 3? jag fattar absolut ingenting hur jag ska göra, har ett forum på ecommunity.se om det är till nån hjälp...Jag är inte alls kunnig med ord och termer man använder i "forumsammanhang" och jag vet inte ens säkert om jag ställt fråga på rätt ställe, men jag behöver verkligen hjälp...har hört att alla forum som använder phpBB 2 kommer att raderas snart efter en viss datum, så jag har typ panik nu att jag inte kan uppdatera det. tacksam för snabb hjälp.
johanlm
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 68
Blev medlem: 2006-12-16 13:26
Svar: 0
Ort: Göteborg

Re: Hjälp!! Hur uppgraderar jag till version 3? Jag får panik!!

Inlägg av johanlm »

Umm ...
Du kan inte uppgradera själv på http://ecommunity.se/ (tror jag?)!
Jag tror inte du har någon som helst tillgång till ftp/servern eller databasen som ditt forum ligger på, detta sköter väll dom helt och hållet.
Du får kontakta folket på ecommunity.se och fråga hur läget är.
För övrigt så kommer inte alla phpbb2 forum "raderas", möjligtvis att de slutar att funka den dan när php språket har utvecklats "för mycket", men då slutar det fungera ENDAST om servarna uppgraderas.
Något som jag tror är extremt tveksamt att de gör när de tillhanda har en sådan tjänst för massor av folk som inte är kodkunniga.
Maila och fråga hur läget är och vad de planerar att göra, för DU kan inte påverka det själv över huvudtaget då du enbart "lånar" ett forum.

"Don't panic" ;)
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster