Bilder, Youtube och annat smått i färdigt forum.

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kaa
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-06-08 15:18
Svar: 0

Bilder, Youtube och annat smått i färdigt forum.

Inlägg av Kaa »

Har förstått att det inte är så mycket ni kan hjälpa med i färdiga gratis forum, men man förlorar ju inget på att fråga.
Address till ditt forum: http://kathfanfiction.forum24.se
Vilka teman har du installerade?: -
Vilka MODdar har du installerat?: -
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: -
Vilken version av phpBB använder du?: Vet ej, skapade foruemt i fredags, men hittar ingen information om det alls.
Vilken version av PHP?: -
Vilken databasserver använder du och vilken version?:-
Webbhotell/server: Är ett gratis forum från forum24.se
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: nej
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja, har tittat igenom samtliga trådar, hittat liknande problem men där lösningen inte alls går att aplicera på mitt forum (då det är ett färdigt, misstänker jag?)
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: -
Berätta om ditt problem:
1, Går det att infoga youtub/dailymotion osv filmer direkt i inläggen? (Detta gick innan, men nu verker funktionen borta, hittar inget om detta i forum24.se egna "frågor och svar" arkiv.)
2, Bilder blir lika stora som de är i orginal, innan har de anpassat sig, (i tidiare vertioner alltså) Går det att ändra?
3, fins det någon kod för centrering av text som fungerar? Även det har gått bra i tidigare vertioner, men den koden fungerar inte här.
4,Kan man skapa subforum/underkategorier?

Har du ett testkonto åt oss?: Nej, men kan skapa ett om det skulle hjälpa.

Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Bilder, Youtube och annat smått i färdigt forum.

Inlägg av Peetra »

Hej där. :)

Bra att du sökt på forum24:s support redan. Har du även ställt dina frågor där?

Ditt forum är phpBB2, så jag flyttade inlägget. Allt som du frågar efter kräver kodändringar, så vi kan inte annat än be dig be forum24 om dessa.

Min gissning är att du valt en stil, där man inte har gjort dessa ändringar, så genom att byta stil, så får du allt tillgängligt igen. Värt ett försök iallafall. Subforum vet jag iofs inte om stöds överhuvudtaget av forum24.

mvh Peetra.
Kaa
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-06-08 15:18
Svar: 0

Re: Bilder, Youtube och annat smått i färdigt forum.

Inlägg av Kaa »

Tack, har frågat där med, men det verkar vara väldigt inaktivt med suporten där tyvärr. Men tack för råden, skall se om det funkar att byta stil. Annars får jag väl helt enklet lära mig mer och göra ett egetforum utan en gratis mall.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster