Radera medlemmar

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Karolina
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-04-02 20:01
Svar: 0

Radera medlemmar

Inlägg av Karolina »

Hej alla ni som är bra på det här med forum!

Har ganska så nyss fått ansvaret för ett forum åt en klubb men jag kan knappt något och den som fixat det åt oss tar betalt för att hjälpa oss och det har inte vår ideela förening riktigt råd med.

Jag har försökt göra det jag kan själv men nu så behöver jag verkligen hjälp. Självklart har det ramlat in en massa spam och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt detta. Har tagit bort alla (en och en, det tog ett jädra tag) och hittills har det inte kommit några fler.. Dock kommer det ständigt nya medlemmar (av nästan 500 medlemmar är ca 20 "riktiga" medlemmar). Hur ska jag göra för att ta bort medlemmarna? Har hört någon prata om en mod (vilket är som grekiska för mig), med andra ord måste jag installera något program för att få bort medlemmar?

adressen är www.rocknrollwest.se/forum

Eftersom jag inte startat forumet har jag ingen aning om så mkt mer än det här eftersom jag praktiskt taget bara fick det serverat till mig.
Hoppas att nån vänlig själv vill ta sig an detta och hjälpa mig :)

// Karolina
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Radera medlemmar

Inlägg av Holger »

Hej Karolina,

jag förmodar att du har FTP-åtkomst till servern?
Annars kan du inte modifiera (modda) forumet.

Det finns en modifikation (modd) som ger dig en översikt över alla medlemmar, aktiverade och icke aktiverade, som du sedan kan rensa på ett enkelt sätt:
http://www.phpbbhacks.com/download/3033
Ladda hem den och läs instruktionerna.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Karolina
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-04-02 20:01
Svar: 0

Re: Radera medlemmar

Inlägg av Karolina »

Här är det så illa ställt att jag inte ens vet vad en FTP-åtkomst är.. Sorry.. Nu fattar ni kanske varför jag inte förstår resten av forumet. haha..

Grejen var den att jag fick endast inloggningsuppgifterna och sedan adressen till själva forumet. Jag lyckades lägga in trådar via administration panel. Det jag har att använda mig av är alltså endast själva forumet har inte tillgång till något annat.

Försökte ladda ner filen och lyckades men sen vet i tusan vad jag ska göra av det hela. Det enda jag kan öppna är en wordfil men vad gör jag av detta?

Förstår om ni suckar över mig =) Underlättar det för någon vänlig själv får man hemskt gärna mejla eller lägga till mig på msn karolinahansson@hotmail.com

Tusen tack på förhand!

// Karolina
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Radera medlemmar

Inlägg av .:ADDE:. »

okej. du är helt ny på forum.

FTP betyder File transfer protocolle och med den kan du enklast överföra filer mellan ditt dator och webbhotellet.
kontakta personen som överlämnade uppgiften till dig om vilket webbhotell forumet kör på och loginuppgifter.
SÄG INGET LOGININFO OM WEBBHOTELLET I DENNA FORUM! bara du ska ha tillgång till webbhotellet forumet ligger i.
be även personen om ftp-adress. annars brukar det stå så på webbhotellet.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster