Access på forumet?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Holysht
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2008-02-02 19:49
Svar: 0

Access på forumet?

Inlägg av Holysht »

Har en så länge 3 kategorier på mitt forum. länkar för att visa http://www.order.forumportal.se så är dem 3 kategorierna

Public Skitsnack

Raids och

Member sektion .

Vill ha det så att jag är tvungen att ge dem medlemmarna "Access" för att komma åt just dem 2 forumen.. Har dem inte access så har dem endast tillgång till Public Skitsnack. hoppas ni förstår vad jag menar och hör gärna av er =) skulle vara skitgulligt =) Trevlig helg
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 364
Blev medlem: 2007-01-13 21:25
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: Access på forumet?

Inlägg av yuriman »

gå in på ACP'n välj forum rättigheter och välj forum rättigheter och välj den kategori du vill ge rättigheter alltså dom som ligger under Raids och Member sektion i detta fall. välj medlemmar (dold) och tryck på skicka.
Då ska det funka
Yuriman
Holysht
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2008-02-02 19:49
Svar: 0

Re: Access på forumet?

Inlägg av Holysht »

yuriman skrev:gå in på ACP'n välj forum rättigheter och välj forum rättigheter och välj den kategori du vill ge rättigheter alltså dom som ligger under Raids och Member sektion i detta fall. välj medlemmar (dold) och tryck på skicka.
Då ska det funka
Det funkade så att det inte syns när jag inte är inloggad. Men det syns så fort man har registrerat sig . Vill ju ha det så att jag måste ge en registrerad användare Rätten att kunna se och vara där inne om du förstår. Ska inte bara räcka med att registrera sig för att kunna se det .

Menar nu kan ju du bara registrera dig och logga in och sen kolla t ex när vi har nästa raid =) . Och så ska det inte vara. Jag ska ge Members i Guilden Access :) . hehe fasen va grötigt jag skriver :P
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 364
Blev medlem: 2007-01-13 21:25
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: Access på forumet?

Inlägg av yuriman »

då får du göra så men moderator (dold) istället (gör inte detta än, jag berättar mer imrgon har ej tid nu)
Sen skapar du en grupp som du ger rättigheter till att se dem kategorierna.
Om du kan det med hur man gör med grupperna så är det inget mer det är bara att ändra i grupp rätigheter i ACP'n
Yuriman
Holysht
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2008-02-02 19:49
Svar: 0

Re: Access på forumet?

Inlägg av Holysht »

yuriman skrev:då får du göra så men moderator (dold) istället (gör inte detta än, jag berättar mer imrgon har ej tid nu)
Sen skapar du en grupp som du ger rättigheter till att se dem kategorierna.
Om du kan det med hur man gör med grupperna så är det inget mer det är bara att ändra i grupp rätigheter i ACP'n

Okej tack så mkt =) . Hörs imon :D
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 364
Blev medlem: 2007-01-13 21:25
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: Access på forumet?

Inlägg av yuriman »

Gör som jag skrev ovan
yuriman skrev:då får du göra så men moderator (dold) istället
skapa en grupp till det namn du vill under grupp admin --> Hantering.
Välj sen grupp admin --> Rättigheter --> Välj grupp --> slå upp gruppen --> Avancerat läge --> välj rättigheter --> Skicka
Yuriman
Holysht
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2008-02-02 19:49
Svar: 0

Re: Access på forumet?

Inlägg av Holysht »

yuriman skrev:Gör som jag skrev ovan
yuriman skrev:då får du göra så men moderator (dold) istället
skapa en grupp till det namn du vill under grupp admin --> Hantering.
Välj sen grupp admin --> Rättigheter --> Välj grupp --> slå upp gruppen --> Avancerat läge --> välj rättigheter --> Skicka

härligt =) . Ska testa =) Tackar
Användarens profilbild
yuriman
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 364
Blev medlem: 2007-01-13 21:25
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: Access på forumet?

Inlägg av yuriman »

funkade det?
Yuriman
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster