Bytt till svenska men verkar inte funka

Här kan du ställa frågor om problem med installation och drift av phpBB 3.1.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
nisse
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2016-10-29 13:22
Svar: 0

Bytt till svenska men verkar inte funka

Inlägg av nisse »

Total nybörjare på forum. Lyckades i alla fall installera phpBB lokalt på min dator med xampp. Tanken är att bilda mig en uppfattning om hur jobbet att sätta ihop och sköta ett forum kan se ut. Gick väl så där körde ihop sig redan vid byte från engelska till svenska som standardspråk. Tror jag som admin gjort rätt, installerat svenska och valt som standard, men sen fortsätter forumet ändå på engelska. Är det nåt mer som ska klickas på eller fyllas i för att ändringar ska gälla i forumet?
nisse
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2016-10-29 13:22
Svar: 0

Re: Bytt till svenska men verkar inte funka

Inlägg av nisse »

En höstpromenad och en kanna Skånerost senare: språkbarriären är riven nu pratar phpbb svenska!
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Bytt till svenska men verkar inte funka

Inlägg av Sinom »

Skånerost fixar det mesta :)

Om man har 100 medlemmar och sedan ändrar standardspråk så kommer dessa 100 medlemmar fortfarande ha samma språk som de hade innan :)
De väljer själva i kontrollpanelen.

- Sinom
Bild
nisse
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2016-10-29 13:22
Svar: 0

Re: Bytt till svenska men verkar inte funka

Inlägg av nisse »

Slut på dag 1 med phpbb: känns väl inte helt hopplöst, installerat lokalt på datorn, bytt till svenska, bytt tema till prosilver special edition, men kan bli mycket Skånerost i morgon när det gäller att försöka lura ut om det går att först mekka ihop ett forum på datorn och sedan om det blir aktuellt ladda upp allt till en webserver eller om samma jobb måste göras om igen från start.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster