Kategorier och behörigheter

Här kan du ställa frågor om problem med installation och drift av phpBB 3.1.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
OldBadger
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2016-04-30 17:48
Svar: 0

Kategorier och behörigheter

Inlägg av OldBadger »

Jag har version 3.1.7-pl1 (via min ISP) med ett par tillägg, men problemen började redan innan jag lade till dem. Kör standard, prosilver.

Jag har försökt att sätta 'registrerade användare' till som standardgrupp för hela forumet och jag har synkat allt jag kan och tömt cachen. Ändå får jag inte med alla huvud- & (under-)kategorier i forumet. Det skall finnas 10 huvudkategorier eller kanske ett par till när jag är klar, men jag får bara med sju (7). Finns det någon begränsning jag missat?

Dessutom har jag testat att lägga in behörigheter manuellt bara för att testa på enskilda användare för att se eventuella skillnader.

Jag vill egentligen bara ha ett forumindex, och det fungerar oftast (men ibland får jag med två...).

Alla andra Huvudkategorier är länkade till den och kopierar dess behörigheter.

Totalt finns 5 huvudkategorier som har från 2-3 (under-)kategorier. Dessa underkategorier är länkade till forumindex(?)! Nu när jag ändrat lite under experimenterande så har jag ett par som bara är kategorier och som inte är länkade = ovanliggande kategori till forumindex, och där jag inte kopierar behörigheter, med de syns bra ändå!

De 3 Huvudkategorier med som mest 2 underkategorier som inte kommer med använder exakt samma metod för att länka och kopiera behörigheter. Dessa 3 Huvudkategorier som inte kommer med/inte syns, är de tre senast tillagda!

Det som är riktigt udda med det här är att dessa problematiska huvudkategorier är att att efter att jag ändrat om igen till det som borde länka och kopieras, och använt Skicka, så när jag går tillbaka så har inställningarna inte tagit! Nya försök ger samma resultat.

Någon som har bra idéer?
OldBadger
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2016-04-30 17:48
Svar: 0

Re: Kategorier och behörigheter

Inlägg av OldBadger »

JAg har hittat hur behörigheterna fungera och jag har lyckats få alla Huvudkategorier och Kategorier att visas, bara inte som jag exakt vill visa det. Svårtolkade instruktioner om hur det ser ut hiearkiskt, både på svenska och engelska - installerade engelsk 3.1.9 lokalt och testade men förstår inte hur det är tänkt - sökt på nätet efter bra handledningar när det gäller forum-hierarkin, men inte lyckats.

Ni får gärna stänga detta ärende!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster