Problem med tillägg

Här kan du ställa frågor om problem med installation och drift av phpBB 3.1.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Rebecka
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 245
Blev medlem: 2011-10-29 18:35
Svar: 0

Problem med tillägg

Inlägg av Rebecka »

Jag har problem med tillägg, både External Links och Board rules. Misstänker nu att det är något underliggande fel eftersom båda tilläggen fungerar på ett annat forum.

Jag har en ny fräsch phpBB-installation som jag har återställt databasen på.

Nu när jag aktiverat Board rules så kan jag inte logga in på phpBB igen... Så fort jag skriver in användarnamn och lösenord så kommer jag tillbaka till startsidan som ej inloggad.

Googlat på problemet och får fram något med cookies. Hur ändrar jag cookies när jag inte ens kan logga in?

Ska jag ta bort hela installation och göra om? Dock kommer jag får samma problem med tillägg igen för jag har redan ominstallerat phpBB flera gånger utan lyckats klura ut felet. Kanske kan göra det ännu en gång och kolla cookie-inställningar.
Rebecka
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 245
Blev medlem: 2011-10-29 18:35
Svar: 0

Re: Problem med tillägg

Inlägg av Rebecka »

Nu lyckades jag komma in, fick rensa min webbläsare.

Kan för övrigt inte se något konstigt med cookie-inställningar.
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-07-15 07:56
Svar: 0

Re: Problem med tillägg

Inlägg av Slacker »

Efter uppgraderingar och liknande skall man alltid tömma cachen i webbläsaren för annars kan de gamla filerna störa. Om forumet och sajten ser konstig ut, så kan det bero på korrupt kaka, så logga ut och logga in är bra också vid problem.
Rebecka
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 245
Blev medlem: 2011-10-29 18:35
Svar: 0

Re: Problem med tillägg

Inlägg av Rebecka »

Yes, jag brukar vara duktig på rensa cache men ibland glömmer jag. Oftast glömmer jag det pga. annat som strular.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster