install.xml på svenska för (BETA) FaceBook connect

Här i kan man publicera svenska översättningar för MODdar. Den som har översatt någon kan lägga upp dem här. Givetvis kan det bli dubbletter och diskussioner kring dem, men det är hela tanken med detta forum. Översättningen blir bara bättre av att stötas och blötas på ett forum.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

install.xml på svenska för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av .:ADDE:. »

Här är den svenska översättningen av MODX för Facebook Connect.
När jag prövade AutoMOD så funkade det fint. AutoMODs språk är svenska så när jag kollade på upphovsmannens noteringar och på DIY-instruktionerna så stod det på svenska, som jag har översatt :D ännu en bra funkion som AutoMOD har.

At here i have the swedish translation to MODX for everybody.
sv.rar
.rar not .zip works with winrar
(28.25 KiB) Nerladdad 456 gånger
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: MODX för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av tumba25 »

Jag har skrivit MODX 1.2.3 och är säker på att jag fick den svenska översättningen från Peetra. Du kanske menar installationsinstruktionerna vilket inte är samma sak.
AutoMODs språk är inte Svenska, men Peetra har skrivit den svenska översättningen av den också.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: MODX för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av Marcus »

Jag ställer mig frågade till vad exakt har Charmander översatt i detta...

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: MODX för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av Peetra »

Jag har översatt MODX och AutoMOD. Charmander har översatt och ändrat i install.xml för detta MOD.

Är detta MODden, du avser? Den innehåller många filer att kopiera, så man måste ladda ner den också.

Charmander bör inte skriva "Svensk översättning av denna MODX" som tillägg till upphovsmannens fotnot. Man ska hålla sig till det som ska översättas, om det inte förbättrar originalet. Som det nu är, så är informationen felaktig i install.xml som man kan ladda ner. Huruvida den fungerar eller ej med AutoMOD vet jag inte.
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: MODX för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av .:ADDE:. »

okej, då vet jag skillnader och mina misstag. ska säkert rätta mig till nästa version.
DeViAnThans3 blev ändå rätt nöjd (eller glad) med min Install-översättning och väntar in att jag ska översätta även språkpaketet, så gör jag också någolunda nytta för phpBB3.

ang. AutoMOD så funkar den perfekt. jag kör den på svenska, och när jag kollar i MODX så står DIY (och allt svensköversatt för den delen) på svenska, och inte engelska, precis som allt annat i AutoMOD.

/God natt önskar ADDE.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: MODX för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av .:ADDE:. »

Men hur ska jag säga för att berätta att jag har översatt instruktionerna för en MOD?

vad ska trådtiteln heta?
vad ska innehållet innehålla, förutom den nya Install.xml?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: MODX för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av .:ADDE:. »

nu har jag gjort mitt!
sv.zip
(33.91 KiB) Nerladdad 397 gånger
This is the Swedish Laungage for Facebook Connect 0.3.4
Följande innehåller den
-Samtliga svensköversatta filer
-en Install.xml med svenska instruktioner, för att underlätta användaren när man ska göra DIY-instruktioner efter att har kört den genom AutoMOD.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: MODX för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av Peetra »

Trådtiteln kan heta "install.xml på svenska för XXX"

XXX = titeln för MODden

Du är välkommen att kolla rubriken/inlägget i förväg med mig om du är osäker, pm:a, jag reagerar normalt inom 24 timmar.

mvh Peetra. (som sitter här å hoppar på stolen då nån sådär rejält intresserar sig! :mrgreen: )
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: install.xml på svenska för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av Kjell »

Tog mig friheten att ändra enligt detta i första inlägget
Peetra skrev:Trådtiteln kan heta "install.xml på svenska för XXX"
Blev det fel så får ni skälla på mig :)

Men tycker att man ska ha med versionsnummer också då det gäller installationer... på phpBB.com och vissa andra sidor så ändras första inlägget då det kommer en ny version och då kan det bli en miss, och då är frågan om man ska översätta själva installationsanvisningarna överhuvudtaget och bara inrikta sig på språkfilerna..??...

Låt oss säga att man kommer på ett stort fel som påverkar hela forumet i en databastabell, vem vet vad användaren av modden har läst och vad som hänt mellan dessa versioner...

Min personliga uppfattning är att nästan alla (nära 100%) klarar av att installera en modd, men har problem med översättning av språkfilerna.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: install.xml på svenska för (BETA) FaceBook connect

Inlägg av .:ADDE:. »

tills vidare säger jag bara vilka MODar jag har översatt, och så skriver jag i inlägget att "install.xml" är tillgänglig på svenska.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst