Översättning 3.0.9

Frågor kring översättning av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Underkategorier finns för MODdar m.m.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

Skriv svar
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Översättning 3.0.9

Inlägg av Peetra »

Hej, inom de närmaste veckorna kommer det att bli en 3.0.9. Det är en mindre uppgradering och därmed är förändringarna i översättningen också ganska små. Jag har jobbat med den officiella översättningen på googles SVN, (diverse andra versionshanteringar också iofs, men senast google) men nu har jag lagt upp den fräshaste översättningen på github. Tanken är att folk kanske vill delta eller skapa fork för privat bruk.

Ja, så om det finns någon ivrig testare, så uppskattas ju givetvis all feedback på översättningen! RC-versionen kan ni läsa om/ladda ner via area51 och svenska översättningen till den hittas på github.

Den här RC-versionen rekommederas för internationella phpBB-supportforum och erfarna forumhackare. Det finns alltså ingen orsak att uppgradera din version före den är skarp, t.ex om du inte vet vad en RC är så ska du inte uppdatera. :wink:

Peetra.
Senast redigerad av Peetra den 2011-07-11 00:19, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: // ändrat rubrik, då det km en stabil utgåva.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Översättning 3.0.9

Inlägg av Peetra »

Översättningen hittas nu validerad på http://www.phpbb.com/customise/db/translation/svenska/

Versionsnumret är 1.4.2 där första ändras då man börjar från början, det andra vid stora förändringar och det sista för vilken ändring som helst. Jag kommer inte såvitt jag nu ser att inkludera versionsnumret i översättningsfilerna, versionsnumret finns mest till för att det måste finnas ett och logiken som jag skrev in i förra meningen är den som följer riktlinjerna för officiella översättningar för phpBB. Versionsnumret får inte vara baserat på datum eller phpBB:s version och måste innehålla två punkter, så det fanns inte så mycket att välja på.

Det finns inte resurser eller intresse från min sida att närmare förklara vilka ändringar som jag ansett som stora eller små, men från 1.0.3 till 1.4.2 hart det varit cirka tjugo-trettio revisioner, varav kanske 40% varit officiellt validerade.

Peetra.
AndersO
Medlem
Medlem
Inlägg: 20
Blev medlem: 2011-11-11 19:39
Svar: 0
Ort: Simrishamn

Re: Översättning 3.0.9 [LÖST]

Inlägg av AndersO »

Jag vet inte om du vill ha feedback på översättningen, men jag har hittat följande fel.

När man har tagit bort en ny medlem och gjort om den till registrerad medlem så dyker detta upp:
Information
Tog bort användarens status som my medlem.


Inget som stör mig, men tänkte att du kanske ville veta?
Och tack för att det finns sådana som du som lägger ner tid på en översättning! :)
Senast redigerad av Peetra den 2011-12-08 00:05, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: // ändrade rubrik, så jag inte behöver dubbelkolla via repot fler gånger.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Översättning 3.0.9

Inlägg av Peetra »

AndersO skrev:Jag vet inte om du vill ha feedback på översättningen
Jadå, det vill jag, de allra flesta publicerade utgåvor har kommit till utan att någon annan förutom jag korrekturläst dem, så feedback från användarna är egentligen det enda sättet att få till en perfekt översättning!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst