Default language

Frågor kring översättning av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Underkategorier finns för MODdar m.m.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

Skriv svar
DavidGGG
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2011-02-02 17:43
Svar: 0

Default language

Inlägg av DavidGGG »

Har precis installerat phpbb 3.0.8 o tänkte först av allt se till så att det är på svenska. Jättebra att översättning finns, med instruktioner o allt! Ftp:ade upp de 2 mapparna och installerade och under System / Language packs syns nu både svenska o engelska. Fint! Men engelska är markerat som default.. Hittar INGENSTANS att byta defaultspråk! Har googlat o sökt i detta forum. Provade till slut att radera engelska, eftersom jag ändå bara vill ha svenska. Men man får inte radera defaultspråket säger den...! Eftersom ingen annan tycks fråga om detta så misstänker jag att jag missat nåt banalt. Men har ingen aning om vad det skulle vara.
DavidGGG
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2011-02-02 17:43
Svar: 0

Re: Default language

Inlägg av DavidGGG »

...naturligtvis hittade jag det 1 minut efter att jag skrivit inlägget. Finns under "Board Settings" om nån annan skulle undra.
happypanda
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2013-11-07 13:31
Svar: 0

Re: Default language

Inlägg av happypanda »

måste jag göra något mer än ange defaultspråk under board settings. mitt forum vill inte slå om..
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Default language

Inlägg av Marcus »

Ja, du måste även ändra vad din egen användare har för språk.

Defaultspråk påverkar bara "icke-inloggade" och nya medlemmar. Alla gamla medlemmar är oförändrade.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster