Ny översättning 3.0.8

Frågor kring översättning av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Underkategorier finns för MODdar m.m.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

Skriv svar
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Ny översättning 3.0.8

Inlägg av Peetra »

Hej på er alla!

Översättningen för 3.0.8 är färdig, just nu finns den tillgänglig enbart via http://code.google.com/p/phpbb-sv/source/checkout Jag ska testa den lite mer före jag skickar upp den till phpbb.com och/eller publicerar en färdig zip här. :) Jag svarar på den här tråden då det händer saker med den. Jag har en tuff vecka bakom mig, men hoppas att jag får till förpackningen före jag är för trött för att få den som den ska vara. :)

Jag vill tacka Marcus, Holger och Sinom för medhjälp till denna nya version. Gladast är jag över den hjälp som Sinom gav, han fick några filer och diff av mig och fixade klara filer för mig, som jag bara behövde korra. :D

mvh Peetra.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Ny översättning 3.0.8

Inlägg av Peetra »

http://www.phpbb.com/customise/db/translation/svenska

Jag vill med namnet på denna version påminna er om den ursprungliga upphovsmannen till vår översättning och kallar denna verison för "Virtuality rocks". Samtidigt hänvisar namnet till hur fantastiskt Internet kan vara, bara man använder smidiga verktyg, som t.ex. phpBB3! :D

hälsn. Peetra.
Dukeswe
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-11-24 14:56
Svar: 0

Re: Ny översättning 3.0.8

Inlägg av Dukeswe »

Tack för översättningen :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Ny översättning 3.0.8

Inlägg av Peetra »

Varsego... :oops:

Nu är det till att erkänna årets största miss från min del, jag skäms som en vis katt, som inser att den blivit lurad. (Mycket dårå alltså) Jag hade kollat översättningen, så att allt fanns med och att den fungerade, men lyckades få knapparna fel, så de var vice versa med subsilverknappar i prosilverkatalogen. Nu finns det en ny version på phpbb.com, där knapparna ligger i rätta kataloger. Det verkar ha varit många nerladdningar på bara några dagar, över 40? Jag hoppas att detta inte ställde till några större besvär och ber väldigt mycket om ursäkt.

Det var Sinom, som hittade denna fatala miss, jag är väldigt tacksam för att du meddelade åt mig. <3 Här är choko till honom! Bort med tassarna, ni andra!

Bild
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Ny översättning 3.0.8

Inlägg av .:ADDE:. »

Mums! Choklad! *tar en bit*
men ursäkten godtas. Får väl kolla mina grejer sedan och fixa till det.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Ny översättning 3.0.8

Inlägg av Marcus »

ADDE: Läs vad Peetra skrev, och lämna genast tillbaka godisbiten!!! :-D
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Ny översättning 3.0.8

Inlägg av .:ADDE:. »

Marcus skrev:ADDE: Läs vad Peetra skrev, och lämna genast tillbaka godisbiten!!! :-D
va?? var det bara tll sinom... ledsen men jagf åt upp den :P :wink:
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 164
Blev medlem: 2006-03-30 07:19
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: Ny översättning 3.0.8

Inlägg av bruse »

En fråga som troligen inte hör till denna tråd, men någon som vet när en norsk översättning kommer? Hittar inget norsk motsvarighet till svenska phpBB-forumet.
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Ny översättning 3.0.8

Inlägg av Sinom »

Peetra skrev: Bild
How'd you know I like chocolate? :wink:
bruse skrev:En fråga som troligen inte hör till denna tråd, men någon som vet när en norsk översättning kommer? Hittar inget norsk motsvarighet till svenska phpBB-forumet.
Du kan hitta den norska översättningen till 3.0.7 här.

Det borde dyka upp en uppdaterad översättning på phpBB.no, men Norge har inte en lika supersnabb och duktig översättare som vi har!

Hugs :ugeek:
Bild
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster