Konstig teckenkodning

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
lyzio
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2014-04-17 09:19
Svar: 0

Konstig teckenkodning

Inlägg av lyzio »

Sitter och jobbar med en sida för mig och ett gäng bekanta. Har där lagt till customsidor för att få in en del information.

På dessa customsidor, och även i sidfoten och den egna menyn som jag har lagt in så fungerar inte teckenkodningen så som den gör på resten av forumet, dvs i själva forumet funkar allt utmärkt. Men när jag kommer till det jag själv lagt in så fungerar inte längre å ä och ö.

sidan: http://flyingdwarf.net/omfds.php i sidfoten och menyn har jag formaterat å ä ö direkt med html, men det blir lite jobbigt om det ska göras på alla ensklida sidor också, är detta ett problem som någon annan stött på kanske? Har själv aldrig haft problemet innan.

Edit:
Det är inte heller på alla customsidorna som det misslyckas med att fungera ordentligt ser jag också, utan det är på den jag senaste lade in och ändrade för att den skulle fyllas på med information.
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Konstig teckenkodning

Inlägg av Sinom »

Hej lyzio!

Är dessa customsidor sparade med UTF-8 utan BOM?

- Sinom
Bild
lyzio
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2014-04-17 09:19
Svar: 0

Re: Konstig teckenkodning

Inlägg av lyzio »

Hej, BOM vet jag inte riktigt vad det är så tänker därför utgå från att de är sparade utan det. Jag har inte sparat de separata sidorna i någon specifik teckenkodning vad jag själv kan se.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster