App för iPhone?

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 164
Blev medlem: 2006-03-30 07:19
Svar: 0
Ort: Stockholm

App för iPhone?

Inlägg av bruse »

Det finns två appar som stöder phpBB: Tapatalkoch Forumrunner. Utan att skaffa konto osv, ska man tydligen installera nån plugin på sitt forum för att respektive app ska fungera.

Någon som testat båda, eller ena som kan rekommendera eller inte nån av dem? Vem ska jag satsa på?
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Inlägg: 1028
Blev medlem: 2004-05-10 10:19
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: App för iPhone?

Inlägg av PazZze »

Jag skulle nog hellre själv antingen hitta en modd som stödjer automatisk igenkänning av mobiler, så dom skickas till ett annat tema. Alt. ha en speciell adress för mobiler att gå in på (typ hemsidan.se/forum/mobil).

Jag kör själv bara på att den får ladda in hela forumet, då jag sitter alltid på trådlösa nätverk, så blir de ingen föhöjd kostnad.

Jag är skeptisk mot om du måste installera något för det. Det känns som dessa appar då kan börja läsa alla privata meddelanden, lösenord, allt som skriv, även i de dolda/privata forumen.

(sen borde ev denna hoppa till en annan kategori, vi får se hur det utveckas)
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: App för iPhone?

Inlägg av Holger »

Vi kör Tapatalk och våra medlemmar är mycket nöjda.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Stella
Medlem
Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: 2011-01-31 18:23
Svar: 0

Re: App för iPhone?

Inlägg av Stella »

PazZze skrev:Jag skulle nog hellre själv antingen hitta en modd som stödjer automatisk igenkänning av mobiler, så dom skickas till ett annat tema. Alt. ha en speciell adress för mobiler att gå in på (typ hemsidan.se/forum/mobil).

Jag kör själv bara på att den får ladda in hela forumet, då jag sitter alltid på trådlösa nätverk, så blir de ingen föhöjd kostnad.

Jag är skeptisk mot om du måste installera något för det. Det känns som dessa appar då kan börja läsa alla privata meddelanden, lösenord, allt som skriv, även i de dolda/privata forumen.

(sen borde ev denna hoppa till en annan kategori, vi får se hur det utveckas)
jag är lite inne på samma sak, och har försökt leta efter ett tema/mod som passar men inte hittat något. Känner du till något sånt själv?
AndersM
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-04-03 09:31
Svar: 0

Re: App för iPhone?

Inlägg av AndersM »

Hej!

Jag har användare som säger att forumet är svårläst på iPhone och vill att vi installerar Tapatalk som ska fungera bra men då får alla som loggar in med telefoner en köpförfrågan vid inloggning vilket jag gissar kommer att irritera en del. Så jag tvekar av det skälet.
Har ni hittat alternativa lösningar?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: App för iPhone?

Inlägg av Kjell »

/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
bruse
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 164
Blev medlem: 2006-03-30 07:19
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: App för iPhone?

Inlägg av bruse »

Synd att den tråden är tre år gammal, och där det hänvisas till en sajt som inte finns.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster