Easyportal visas inte rätt?

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Raven
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2011-12-30 19:34
Svar: 0

Easyportal visas inte rätt?

Inlägg av Raven »

Hej, kör phpbb3.0.9 på one.com med easyportal men den laddar inte som den skall, jag kan hela tiden se portalen rätt med firefox3.6 och ie8, även när jag rensat kakor/cache och oavsett om jag är inne som gäst, medlem eller admin men för en del andra blir det problem, oavsett om de är inne som gäster, medlemmar eller admin.

Det gjordes lite underhåll inatt, la upp en tabell i databasen som inte har med forumet eller portalen att göra utan styrs av ett par andra php-filer, php-filerna styr en sida där alla kan dela med sig av information i tabellformat.
Har raderat tabellen ur databasen och gjort mappen som php-filerna ligger i otillgänglig men ingen skillnad.
Strulade även runt med stylesheet.css(subsilver2), ändrade lite färger och har lagt in en backup men inte heller det har hjälpt.
La till en rad i language/sv/acp/forums.php för att fixa "menytext" i administrationspanelen för background phpbb3.
Kan inte komma ihåg att jag ändrat nåt annat under natten men jag tittade igenom en hel del php-filer.

Nån som vågar spekulera i vad som är fel?
Mvh Raven
Bilagor
Portalen i safari - ej inloggad.png
Portalen i safari - ej inloggad.png (172.11 KiB) Visad 4750 gånger
Raven
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2011-12-30 19:34
Svar: 0

Re: Easyportal visas inte rätt?

Inlägg av Raven »

Glömde skriva att detta händer oavsett vilket tema man kör med.
Raven
Medlem
Medlem
Inlägg: 28
Blev medlem: 2011-12-30 19:34
Svar: 0

Re: Easyportal visas inte rätt?

Inlägg av Raven »

Hoppas de inte finns regler mot trippelposter :shock:

Strula iallafall runt lite med inställningarna i ACP för easyportal och när jag hade ändrat bland antal tecken och inlägg som visas samt vilka delforum som informationen plockas ifrån så vaknade allt till liv igen.
Enda webläsaren jag fick fel med var en nyinstallation med chrome, varken ff3.6 eller ie hade problem att visa upp portalen rätt, hur vanligt är det att sidor visas upp rätt i ff3.6/ie8 och fel i chrome?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Easyportal visas inte rätt?

Inlägg av Sinom »

Raven skrev:hur vanligt är det att sidor visas upp rätt i ff3.6/ie8 och fel i chrome?
De brukar oftast se OK ut i samtliga browsers. Det skiljer dock lite. Det kan vara fonts, spacings, bredd etc.
Men oftast så ser det normalt ut i alla.

Jag testade din sida i både FF samt Chrome och den ser OK ut i båda nu.

- Sinom
Bild
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster