Nyinstallation efter haveri

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
PERT
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 150
Blev medlem: 2007-03-23 10:57
Svar: 0
Ort: RÅÅ

Nyinstallation efter haveri

Inlägg av PERT »

Någon som vet om MySQL -databasfilerna för PhpBB är kompatibla mot en något nyare version av MySQL än de jag tillgängliga från min kraschade server. Måste installera allt på nytt men har lyckligtvis D: -partitionen intakt och där finns all user-genererad data och även system.
PERT
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 150
Blev medlem: 2007-03-23 10:57
Svar: 0
Ort: RÅÅ

Re: Nyinstallation efter haveri

Inlägg av PERT »

Ok, jag har fått svar på min fråga och delar med mig utifall andra skulle råka hamna i samma situation:

> My existing db files are created by MySQL version 5.0.51a
> Is it safe to handle these db files with MySQL version 6.5.21 instead?

MySQL version 6.5.21 does not exist. Supposing you mean 5.6.21, the only reliably safe way to proceed is to install, in turn, 5.0.51, 5.1, 5.5 and finally 5.6.21, at each stage running mysql_upgrade and regression-testing your database and the app(s) depending on them, fixing errors as you go.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster