Problem med installation på Surftown

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Failer
Ny medlem
Ny medlem

Problem med installation på Surftown

Inlägg av Failer » 2013-10-08 10:55

Hej,

Jag ska uppdatera en gammal version av phpbb (2.x) till 3.0.12. I och med att jag har den gamla versionen så behöver jag installera den nya "bredvid" och sen konvertera in de gamla. Detta är inga problem då jag fixat allt på en testserver.
Problemet börjar när jag ska installera phpbb3 på mitt webhotell, som är Surftown. Jag har lagt över alla filer, döpt om det gamla forumet och lagt det nya där jag vill ha det (nya på forum, gamla till forum-old). Jag börjar installationen och systemkrav steget är inga problem, vidare till Databasinställningar. Jag anger inställningarna, vilka jag dubbelkollat en hel del gånger, och trycker "Fortsätt till nästa steg". Då kommer jag tillbaka till Databasinställningar, som inte har något ifyllt längre samt inte ger mig någon felkod. Jag kommer alltså inte vidare från det steget.

Är det någon inställning jag missat eller är det någon som vet något annat problem det kan vara?

Användarvisningsbild
Sinom
Administratör
Administratör
Kontakt:

Re: Problem med installation på Surftown

Inlägg av Sinom » 2013-10-08 17:43

Hej Failer!

Om du har testat det lokalt och gör likadant online så är det inget du missar. Det låter som att problemet ligger hos Surftown.

Men du kan lika gärna konvertera forumet lokalt, och sen lägga upp sidan på servern, istället för att konvertera online :)

- Sinom
Bild

Skriv svar