Flera boards på samma webserver?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Totte_
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-09-14 10:08
Svar: 0

Flera boards på samma webserver?

Inlägg av Totte_ »

Hej PhpBB Sverige!

Jag har en fråga. Har nämligen ett forum på http://swegeeks.se/forum som iofs är inaktivt. Men är det möjligt att skapa flera boards på samma webserver. Säg exempelvis om jag vill ha ett boards om blommor på http://hemsida/blommor, ett annat om djur, och ytterligare ett om sport. De behöver inte vara relaterade till varandra, men samtidigt är det inget minus om man kan använda samma användare på alla boardsen. Jag vill inte ha ett board, men vardera områden (blommor, djur och sport), utav det är viktigt att det är separata boards. Hur ska jag gå tillväga? Måste man installera PHPbb3 tre gånger?

Tack :)
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Flera boards på samma webserver?

Inlägg av Marcus »

Snabbt kort svar (hinner inte mer just nu).

Ja, du måste installera tre forum.

Men för att få gemensamma användare, så lägger du till en MOD på dem, så att de använder samma user-tabell m.m. i huvuddatabasen.

Hinner inte gå djupare på det nu, men antingen hittar du själv (nu när du fått ett svar som innebär att det inte är slöseri med tid att leta) eller så hinner någon annan hjälpa dig vidare.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster