Hur får kan jag låsa olika trådar i mitt forum?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
James_Wayne
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-03-22 16:58
Svar: 0

Hur får kan jag låsa olika trådar i mitt forum?

Inlägg av James_Wayne »

Hej, jag använder phpBB forum24.se till mitt forum, men många gäster kan besöka och se alla mina trådar, jag vill inte detta utan jag vill kunna låsa olika trådar så att bara medlemmar kan se.
Snälla hjälp mig!

Mvh Rasmus
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Hur får kan jag låsa olika trådar i mitt forum?

Inlägg av Sinom »

Hej James_Wayne!

Flyttar denna tråd till Support-avdelningen då jag antar att du vill göra detta själv.

Du kan inte göra så att vissa TRÅDAR inte går att läsa för gäster, men du kan däremot göra så att en hel KATEGORI inte går att läsa såvida man inte är inloggad.

Logga in på Administrationspanelen > Behörigheter > Kategoribehörigheter > Välj den kategori du vill att endast medlemmar skall kunna se > Välj gruppen GÄSTER

Välj sedan de behörigheter du vill att de skall ha.

- Sinom
Bild
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster