Indexera undersidor och trådrubriker i Google

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Flintis
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2010-10-05 08:22
Svar: 0

Indexera undersidor och trådrubriker i Google

Inlägg av Flintis »

Hej,

Jag har börjat få lite trafik till mitt forum men ser att rubriker och undersidor inte indexeras av Google. Jag hittade detta meddelande av Kjell i en anna tråd och har gjort dessa ändringar idag och hoppas det skall lösa problemet, är det någon annan inställning som måste göras förutom lägga till robotar till alla kategorier

Gå in i ACP -> Kategoribehörigheter -> Välj dom eller alla kategorier som "Robotar" ska vara med i.
Titta i det högra fönstret om "Robotar" ligger med där, ligger inte gruppen där så lägg till den.
När gruppen "Robotar" ligger under "Hantera grupper", så markera gruppen "Robotar" och sedan väljer du att "Redigera Behörighet"


När man skriver site:flintis.com i google sökfält kommer bara fem sidor upp
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Indexera undersidor och trådrubriker i Google

Inlägg av Peetra »

Kanske inte resten är indexerade än?
Flintis
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2010-10-05 08:22
Svar: 0

Re: Indexera undersidor och trådrubriker i Google

Inlägg av Flintis »

Tror inte det är problemet, utan att jag inte hade robotar aktiverade i trådarna
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Indexera undersidor och trådrubriker i Google

Inlägg av Sinom »

Hej Flintis!

Även med rätt robotar och tillstånd så är det inte en garanti att alla dina sidor blir indexerade. :?
http://www.google.com/support/forum/p/W ... 1160&hl=en - En annan som hade liknande problem, dessvärre blev hans tips att "vänta".

När jag googlar site:flintis.com så får jag upp 6 resultat, FYI.

Har inte kollat igenom dina trådar på sidan, finns det väldigt många? Hur aktiv är sidan?

Hugs :ugeek:
Bild
Flintis
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2010-10-05 08:22
Svar: 0

Re: Indexera undersidor och trådrubriker i Google

Inlägg av Flintis »

Hej,

Jo jag vet att det kan ta tid med Google men när den bara indexerar 6 sidor och ingen av dom är trådar eller rubriker så misstänker jag att det är inställningar på sidan som måste göra, nu la jag till robotar till trådarna som Kjell hade skrivit men undrar om man måste göra andra inställningar dessutom som Bot etc etc

Finns en himla massa kryss som man klicka för bland sökmotorerna i ACP
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Indexera undersidor och trådrubriker i Google

Inlägg av Peetra »

Jag tycker du ska se till att det kommer in nytt att se flera gånger i veckan och vänta ett tag, om det inte blir bättre inom sex veckor så kan du sätta in roadmap TILL VISSA viktiga trådar (googla på det!) och/eller SEO-MOD, personligen tror jag inte på dem MODdarna sådär värst mycket, men folk BETALAR ofta för dem, så pengar är de iallafall värda. Man kan fixa dem själv dock. :)

Nu då du förhoppningsvis fått inställningar påslagna, så gäller det att vänta, skriva och se. Tråkigt att vänta, men så är det bara. :(
Flintis
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2010-10-05 08:22
Svar: 0

Re: Indexera undersidor och trådrubriker i Google

Inlägg av Flintis »

Jag har 3-4 SEO modar installerade inkl xtlm map eller vad den heter
Flintis
Medlem
Medlem
Inlägg: 27
Blev medlem: 2010-10-05 08:22
Svar: 0

Re: Indexera undersidor och trådrubriker i Google

Inlägg av Flintis »

Det hjälpte med att lägga till robotar till alla rubriker och trådar då allt indexerats nu på bara 2 veckor

kolla skillnaden genom att skriva site:flintis.com i google sökfält

Mycket bra detta då besökarantalet har ökat markant eftersom man dyker upp på google på alla möjliga sökord
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster