Visa underkategorierna i dess underkategorier?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 2007-11-13 16:16
Svar: 0

Visa underkategorierna i dess underkategorier?

Inlägg av Kirill »

Back again och har suttit heeeeela morgonen och försökt labborerat med detta!

Jag har försökt skriva topicen så gott det går, och som snäll medlem här utan att riskera pisk av Peetra :lol: Så kommer svaren här:

Address till ditt forum: http://www.wardrive.se/forum
Vilka teman har du installerade?: Standard
Vilka MODdar har du installerat?: Inga
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej!
Vilken version av phpBB använder du?: Absolut senaste versionen
Vilken version av PHP?: n/a återkommer om detta blir aktuellt, kommer inte åt backend för forumet just nu
Vilken databasserver använder du och vilken version?: Se ovanstående svar!
Webbhotell/server: Binero samt Litespeed
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Nej, jag gjorde det!
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Inte här.
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: n/a
Berätta om ditt problem:
Jag har delat upp forumet såhär:

Hårdvara -> Bärbara & Netbooks -> Linux
*BSD
Mac
Windows


Linux, *BSD, Mac och Windows är Underkategorier och ska således endast synas som underkategorier för Bärbara & Netbooks då man går in där. Inte som en underkategori för Hårdvara.
Men hur jag än försöker ställa in under deras kategorier så syns de som underkategorier för Hårdvara. Och detta vill jag ju inte :mrgreen:

Har du ett testkonto åt oss?: Absolut, återkom per PM om det skulle bli aktuellt! :)
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.

//Pontus
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Visa underkategorierna i dess underkategorier?

Inlägg av .:ADDE:. »

Om du går in på kategorier på din administrationspanel så väljer du den gröna symbolen på önskad kategori.

I detta fall Linux, DSB och Windows. gå in på den gröna kugghjulen på varje kategori och leta efter "ovanliggande kategori". då antar jag att dessa inte ligger på någon ovanliggande kategori, alternativt i kategorin "hårdvara". välj här till "bärbara & Netbooks" och klicka på skicka. Detta ska nog vara susen om jag förstod ditt problem rätt!
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Visa underkategorierna i dess underkategorier?

Inlägg av Sinom »

Kirill skrev:Linux, *BSD, Mac och Windows är Underkategorier och ska således endast synas som underkategorier för Bärbara & Netbooks då man går in där. Inte som en underkategori för Hårdvara.
Hej Pontus!

Jag antar att du vill ha det som följande:
Bild

ENDAST subforumet Bärbara & Netbooks syns på index-sidan, och de andra subforumen endast syns när man går in på det subforumet.
Detta lyckas jag dock inte framhäva, då jag endast suddade bort de andra subforumen på bilden för att visa hur jag trodde du menade :wink:

Som .:ADDE:. beskrev så kan du enkelt få *BDS, Mac och Linux att synas som underkategori för Bärbara & Netbooks genom att gå till:
ACP >> Forums >> Tryck på Bild för det forum du vill ändra. Men dom syns då också på index-sidan:
Bild

Men då du beskriver att du har trixat ett tag så tror jag att du redan visste detta.

Tyvärr vet jag inget sätt att utesluta vissa underkategorier att synas, inte hört om någon mod som gör detta heller.

Hugs :ugeek:
Bild
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Visa underkategorierna i dess underkategorier?

Inlägg av .:ADDE:. »

man kan avmarkera om man inte vill om de ska synas i huvudsidan, genom att klicka på Bild och därinne avmarkera "visa på huvudkategorin", tror jag det heter. då är det borta.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 2007-11-13 16:16
Svar: 0

Re: Visa underkategorierna i dess underkategorier?

Inlägg av Kirill »

Jag ska ta och kolla upp detta idag :) Återkommer
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster