SailorSweden - svenskt sailor moon forum

Här kan du visa ditt phpBB-forum. Du får enbart skapa ett ämne om ditt forum. Kommentarer om ev uppdateringar måste göras som svar på ditt ämne.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Sysz
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-03-21 23:48
Svar: 0
Ort: Helsingborg

SailorSweden - svenskt sailor moon forum

Inlägg av Sysz »

Efter ha tröttnat på att det inte fanns något svenskt sailor moon forum bestämde jag början av februari 2012 för att starta ett eget. Forumets tema är modifierat prosilver med lite css effekter. Jag har försökt att få temat så stilrent som möjligt men ändå behålla känslan av att det är just ett phpbb forum man besöker.

http://sailorsweden.net/

Forumet huvudmål är så klart kring allt som har med sailor moon att göra, men även en sektion för japan och allmänt relaterade forum kategorier är tillagda för att det inte ska bli allt för inaktivt.

Har även gjort en jultema version av nuvarande tema som kommer aktiveras nu den 1 december. Jultemat har bland annat snöeffekt dvs det snöar och följer efter muspekaren.

Innan jag startade sailorsweden så har jag haft andra projekt sidan om och på så sätt lärt mig en heldel om phpbb, saker som gör det enklare och saker som bör undvikas. Mitt tips är man startar ett phpbb forum på en gratis eller billigt webbhotell och bara leker sig fram, läser guider via google, phpbb och phpbb sverige.

Det man bör ha i baktanken är att det finns alltid något nytt som man inte visste om. Det händer ibland att man hittar en funktion eller hittar ett nytt sätt en funktion funkar.

Sist men inte minst så skulle jag rekommendera att man installerar mods manuellt då man lär sig fortare och kan modifiera hur eller vart själva moddet ska visas/funka osv.
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: SailorSweden - svenskt sailor moon forum

Inlägg av Marcus »

Sist men inte minst så skulle jag rekommendera att man installerar mods manuellt då man lär sig fortare och kan modifiera hur eller vart själva moddet ska visas/funka osv.
Väl talat! :-)

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
gloppe
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-09-16 18:40
Svar: 0

Re: SailorSweden - svenskt sailor moon forum

Inlägg av gloppe »

Snyggt forum!
Användarens profilbild
Sysz
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2012-03-21 23:48
Svar: 0
Ort: Helsingborg

Re: SailorSweden - svenskt sailor moon forum

Inlägg av Sysz »

Tack gloppe, ett år senare typ men men ^^

Hemsidan har fått sig en rejäl ombyggnad sen sist, nu med wordpress som startsida, och vi är i full fart med att förbereda oss för en phpBB 3.1 uppgradering.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst