Halsoprat.se

Här kan du visa ditt phpBB-forum. Du får enbart skapa ett ämne om ditt forum. Kommentarer om ev uppdateringar måste göras som svar på ditt ämne.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Vicky83
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-02-16 00:16
Svar: 0

Halsoprat.se

Inlägg av Vicky83 »

Hej!

Nu är äntligen mitt projekt klart! http://www.halsoprat.se

Min sida är från början byggd i CMS Made Simple. Med hjälp av tilläggsmodulen iCMSUser har jag sen kopplat ihop PhpBB3, LifeType och Php Free Chat. Allt är ihopkopplat så att inloggningen till alla applikationer sker via iCMSUser. Stylen på forumet är Avalon, som jag modifierat för att få in i designen.

Jag har egentligen ingen kunskap om hemsidor och kodning, men jag har med detta projekt visat att med vilja, internet, och vänliga människor i diverse forum kan man komma långt!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Halsoprat.se

Inlägg av tumba25 »

Den svenska översättningen du använder har snudd på antikvärde. Är ditt forum RC5 borde du definitivt uppgradera.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Vicky83
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-02-16 00:16
Svar: 0

Re: Halsoprat.se

Inlägg av Vicky83 »

Vad innebär RC5? hur vet jag om jag har RC5? Som jag skrev har jag ingen aning om något som rör hemsidor och forum egentligen.... Om det nu visar sig att jag har RC5, hur uppgradera jag då?

Tack på förhand!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Halsoprat.se

Inlägg av tumba25 »

Vilken version du har ser du i ACP. På första sidan står det.

Hur du uppdaterar får du ta i supportdelen om du har en gammal version.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-01-20 18:15
Svar: 0
Kontakt:

Re: Halsoprat.se

Inlägg av egetforum.se »

Vicky83 skrev:Vad innebär RC5?
RC betyder generellt "Release Candidate" och RC1 är första försöket att ge ut en så pass stabil betaversion att den är tänkt att kunna bli en final version. Men om nya allvarliga buggar hittas ger man ut en ny RC och i fallet phpbb3 fick man ut 5 versioner innan RC blev final eller gold version.
Administratör för EgetForum.se
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Halsoprat.se

Inlägg av tumba25 »

egetforum.se skrev:i fallet phpbb3 fick man ut 5 versioner innan RC blev final eller gold version
Ehh, man fick ut 7 RC-versioner innan "Gold".
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Halsoprat.se

Inlägg av Kjell »

3 dec 2007 släpptes RC8 som den 13 dec blev 3.0.0
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Vicky83
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2009-02-16 00:16
Svar: 0

Re: Halsoprat.se

Inlägg av Vicky83 »

Det visade sig, efter att jag fått lite hjälp, att jag faktiskt hade version 3.0.4 av forumet, men en gammal språkversion. Detta är nu tillrättat. Tack för hjälpen med vad RC5 betyder och vad jag skulle göra för att få saker och ting rätt.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster