Ett forum om hela Sverige!

Här kan du visa ditt phpBB-forum. Du får enbart skapa ett ämne om ditt forum. Kommentarer om ev uppdateringar måste göras som svar på ditt ämne.

Moderator: Moderatorgrupp

Louco
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2007-02-25 16:51
Svar: 0

Ett forum om hela Sverige!

Inlägg av Louco »

Ett forum där orter i Sverige är samlade där man kan skriva om sådant som rör respektive Kommuner och där man lätt kommer till sin egen kommun tycker jag saknas på webben i dag. Därför skapade jag commute.se

http://www.commute.se är ett forum om hela Sverige. Forumet är fortfarande under uppbyggnad men kommer att vara uppbyggt så att varenda kommun, ort, skola, museum m.m har en egen kategori.

Varför inte trådar där man kan skriva om kommunalpolitik, parkeringsbolagen, polisen, Ica och liknande, där Kommuninnevånarna kan klaga på allt som rör respektive Kommun, sådant som behöver diskuteras. Där man också kan berömma bra saker Kommunerna gör.

Det kanske inte ser så mycket ut för världen just nu men faktum är att ett forum i denna utsträkning alldrig har skapats innan.

Så var med redan från början och skapa historia .

Tack på förhand
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Ett forum om hela Sverige!

Inlägg av Peetra »

Iden är ganska bra. Är det 3.0.0 du har, ska du uppgradera snart kanske? Är det därför du inte har några moddar än? ;) Jag reagerde också på att du har väldigt stora bakgrundsbilder i ditt tema, 499x800 är onödigt mycket för att visa ramerna runt kategorierna. Fint å neutralt är det ju dock. :)

Petra.
Användarens profilbild
Björn
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: 2008-01-27 14:50
Svar: 0
Ort: Göteborg

Re: Ett forum om hela Sverige!

Inlägg av Björn »

God idé men ha hög klass om du vill ha seriösa användare. Kollade bara Alingsås och jag kollade inte in mer efter det, räckte.
WnXP, phpBB3 - (XAMPP) Apache/2.2.3 (Win32) DAV/2 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8d mod_autoindex_color PHP/5.2.0
IRC: irc.frenode.net /join #phpbb-se - Skype namn/ID: sm6gqw
Guldforum
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Ett forum om hela Sverige!

Inlägg av Marcus »

Framför allt verkar det illa att någon med samma användarnamn på commute.se kommenterat just tråden om Alingsås Hotell.

Om det är samma person, som här vill göra reklam för det, så tycker jag att det är beklagligt att inte verksamheten är mer seriös. Dvs. du som grundare borde direkt stoppa tråden och rensa up i den.

Men men, det kanske inte är samma person. Synd då att moderatorerna inte gör sitt jobb.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Louco
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2007-02-25 16:51
Svar: 0

Re: Ett forum om hela Sverige!

Inlägg av Louco »

Peetra skrev:Iden är ganska bra. Är det 3.0.0 du har, ska du uppgradera snart kanske? Är det därför du inte har några moddar än? ;) Jag reagerde också på att du har väldigt stora bakgrundsbilder i ditt tema, 499x800 är onödigt mycket för att visa ramerna runt kategorierna. Fint å neutralt är det ju dock. :)

Petra.
Roligt att höra :P. Nej det är faktiskt 3.0.1 jag har, men har inte hunnit titta igenom vilka moddar som jag vill ha. Kanske har några tips. Temat jag använder är fortfarande under en rätt tidig utvecklingsfas så det finns en hel del buggar kvar i det, men ska tänka på bakgrundsbilderna.
Björn skrev:God idé men ha hög klass om du vill ha seriösa användare. Kollade bara Alingsås och jag kollade inte in mer efter det, räckte.
Tack :). Ja du har rätt det är inte så hög klass på flera av användarna nu. Får ta och skärpa reglerna för användarna.
marcus skrev:Framför allt verkar det illa att någon med samma användarnamn på commute.se kommenterat just tråden om Alingsås Hotell.

Om det är samma person, som här vill göra reklam för det, så tycker jag att det är beklagligt att inte verksamheten är mer seriös. Dvs. du som grundare borde direkt stoppa tråden och rensa up i den.

Men men, det kanske inte är samma person. Synd då att moderatorerna inte gör sitt jobb.

/marcus
Ja nu är det jag som är grundare, men inte jag som har skrivit kommentaren på commute.se :oops:. Men du har helt rätt den tråden ska tas bort, forumet är menat som ett seriöst forum. Vissa av moderaterna är fortfarande rätt nya på det här, får skylla på det :).
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster