Vårt djur forum

Här kan du visa ditt phpBB-forum. Du får enbart skapa ett ämne om ditt forum. Kommentarer om ev uppdateringar måste göras som svar på ditt ämne.

Moderator: Moderatorgrupp

Ane
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2006-10-13 15:38
Svar: 0
Ort: Söderhamn

Vårt djur forum

Inlägg av Ane »

http://www.omplaceringsdjur.se/

Här är min och min sambos forum.

Jag är helt snurrig på såna hära data saker och prat. Och vet inte alls vart jag ska lägga dessa frågor. Så jag lägger mina här :D.
.... Jag hoppas det är okey!

Jag undra...

Finns det någon sida på förklaringar på en del saker i Administrationspanelen?

Hur kan man göra så att bara avdelningar syns typ? Och sedan när man trycker på en avdelning (i forumindex) . Så kommer små rummen fram. Antingen som en slags under meny eller på en ny sida. Om man nu kan göra det? Svårt att beskriva och förklara. Men jag hoppas det är nån som förstår =)

och hur/vart ändrar man färger och sånt? =)

Edit av Marcus: Adressen uppdaterad (080124)
/Annie
sparlplug
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2006-10-25 07:54
Svar: 0

Inlägg av sparlplug »

Jag har inte svar på det du frågar efter men jag har hittat några
ord som ser konstiga ut.

"Smådjur" inte "SmåDjur"

"Recept" inte "recept"

"Omplacerade djur" inte "Omplaceradedjur". Du skriver nog inte t.ex. hoppandesorkar, flygandestarar eller dummakor?

"Information" inte "information"

Och så vidare.

Under rubriken "Övrigt" så är det en salig blandning utav stora och små bokstäver i början på ord, titta på det.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Ane: skriv ?c=1 efter index.php i ditt forums adress så ser du bara en kategori. Du åstadkommer samma effekt genom att klicka på en kategoris titel. Genom att ange ett ID som inte finns, typ ?c=9999, så kommer alla kategorier att vara i tillståndet "collapsed".
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster